Πραγματοποιήθηκε στις 31.1.2025 συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΕ-ΔΟΥ με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ. Από την πλευρά μας
τέθηκαν κάποια θέματα με μια ατζέντα, η οποία είχε εγκριθεί ομόφωνα από την Εκτελεστική Επιτροπή.
1) Κεντρικοποίηση στην Περιφέρεια
Σχετικά με ενδεχόμενη αλλαγή των δομών στην Περιφέρεια ζητήσαμε διευκρινίσεις σχετικά με αυτό που ειπώθηκε στο Χριστουγεννιάτικο
μήνυμα του Διοικητή, σχετικά με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, εκφράζοντας την αντίθεση μας με ενδεχόμενες αλλαγές στις Υπηρεσίες της
Περιφέρειας. Μας ανέφερε ότι δεν ειπώθηκε τίποτα καινούργιο. Η Υπηρεσία είναι ενιαία και προέχει πρωτίστως η εξυπηρέτηση του Πολίτη,
γι αυτό και προσπαθεί για την συνεχή βελτίωση της. Αυτό που ειπώθηκε είναι ότι θα ξεκινήσει ένας διάλογος με τους συναδέλφους στην
Περιφέρεια, διότι η κάθε περιοχή έχει και την δική της ιδιαιτερότητα, ιδιομορφία και προβλήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψιν. Η βασική
αρχή αυτού του διαλόγου, είναι ότι δεν πρόκειται να μετακινηθεί κανένας υπάλληλος από τον τόπο διαμονής του. Επανέλαβε την δέσμευση αυτή την οποία έχει αναφέρει και στο παρελθόν. Άλλωστε και στην περίπτωση της Χαλκίδας είπε δεν έχει μετακινηθεί κανένας συνάδελφος.
Κατά την άποψη μας, ο κ. Διοικητής ήταν απόλυτος στην θέση του για επέκταση της κεντρικοποίησης στην Περιφέρεια, παραβλέποντας τα
προβλήματα που αυτή έχει δημιουργήσει στην Αττική και Θεσσαλονίκη.
Χωρίς πειστικά επιχειρήματα και τεκμηριωμένες μελέτες απορρίπτει το μοντέλο των Δ.Ο.Υ., το οποίο εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες, ως
παρωχημένο και ανομοιογενές. Απέφυγε να ανοίξει τα χαρτιά του στην Ομοσπονδία για το πώς ακριβώς θα υλοποιήσει τα σχέδιά του και για να προλάβει τις αντιδράσεις που θα προκύψουν προτίθεται να ξεκινήσει διάλογο με τους συναδέλφους στην Περιφέρεια για να διαπιστώσει τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.
Υπερασπίστηκε το μοντέλο της Δ.Ο.Υ. Χαλκίδας και θεωρεί επιτυχημένο το σύστημα της εξ αποστάσεως εργασίας, όπως εφαρμόζεται εν προκειμένω, όταν η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει πλήρως απαξιωθεί και έχει απογυμνωθεί από τα βασικά της αντικείμενα, γεγονός που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για πλήρη απορρόφησή της.
Στο ερώτημα εάν θα υπάρχει συνέχεια στις περιφερειακές υπηρεσίες και εάν θα εξακολουθήσουν να καλύπτονται οι κενές οργανικές θέσεις στην επαρχία ο κ. Διοικητής απάντησε ότι αυτές γίνονται με γνώμονα την ιεράρχηση των υπαρχουσών αναγκών και απέφυγε να απαντήσει για το απώτερο χρονικό διάστημα π.χ. μετά από 10 χρόνια.
2) Υποστελέχωση – Προσλήψεις
Για το πρόβλημα της κλιμακούμενης υποστελέχωσης του κλάδου μας υποστήριξε ότι τι η Α.Α.Δ.Ε. συνεχώς ζητά προσλήψεις προσωπικού από το Υπουργείο Εσωτερικών όμως αυτές εξαρτώνται από τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της Κεντρικής Κυβέρνησης και στο πλάνο αυτό η ΑΑΔΕ δεν είναι πρώτη προτεραιότητα, προηγούνται οι προσλήψεις σε κλάδους όπως νοσηλευτές, εκπαιδευτικοί πυροσβέστες κ.α.
Αναφορικά με τις προκηρύξεις της 1Γ/2022 και 2ΓΒ/2022 έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την κάλυψη 929 και 500 θέσεων αντίστοιχα συνολικά για την Α.Α.Δ.Ε. και θα ζητηθούν ακόμη 550 για θέσεις που δεν έχουν ακόμα προκηρυχθεί. Από τις 929 θέσεις οι 500 αφορούν τον κλάδο των εφοριακών και θα δοθεί προτεραιότητα στις υπηρεσίες της Αττικής που έχουν την μεγαλύτερη υποστελέχωση. Τόνισε ότι εξαρτάται από τον ΑΣΕΠ ο χρόνος διεκπεραίωσης των διαδικασιών για να τοποθετηθούν οι νέοι συνάδελφοι στις κενές θέσεις. (Υπήρξε διαβεβαίωση από το ΑΣΕΠ σε συνάντηση που έγινε με τους ενδιαφερόμενους και τους Προέδρους των δύο Ομοσπονδιών για ολική απορρόφηση των επιλαχόντων της 1Γ/2022).
Στο ερώτημα γιατί μεταφέρθηκαν 500 οργανικές θέσεις εφοριακών στον κλάδο των τελωνειακών και των χημικών υποστήριξε ότι έχει δοθεί προτεραιότητα στην κάλυψη των κενών θέσεων των τελωνειακών για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου. Επίσης, υποστήριξε ότι η ανακατανομήτων θέσεων στους εφοριακούς (π.χ. μείωση οργανικών θέσεων στο ΚΕΜΕΦ) έγινε με σκοπό να αντιμετωπιστούν οι στρεβλώσεις του συστήματος.
Στην ουσία, απέφυγε να δώσει ξεκάθαρη απάντηση τόσο για τον αριθμό των νέων εφοριακών που θα προσληφθούν όσο και για τον χρόνο που θα γίνουν αυτές οι προσλήψεις δεδομένου ότι υπάρχουν τεράστια κενά και απαιτούνται γενναίες αποφάσεις.
Στο ερώτημα για την μονιμοποίηση των ΙΔΟΧ συναδέλφων που εργάζονται στην Α.Α.Δ.Ε. στους τομείς της Πληροφορικής και των Οικονομικών
Υπηρεσιών και την ενδεχόμενη μοριοδότησή τους σε μελλοντικές προσλήψεις σε αυτά τα αντικείμενα η απάντηση του κ. Διοικητή ήταν
θετική. Συμφώνησε με την θέση μας ότι οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, που εργάζονται στην Α.Α.Δ.Ε. πάνω από τρία χρόνια, έχουν προσφέρει πολλά, γνωρίζουν το αντικείμενο της Υπηρεσίας κάτι που και ο ίδιος αναγνωρίζει και δήλωσε ότι επιθυμεί την συνέχιση της συνεργασίας και την μονιμοποίησή τους.
3) Οικονομικές διεκδικήσεις.
Αφού επισημάνθηκαν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλα τα νοικοκυριά, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και των υψηλών πληθωριστικών
πιέσεων της εποχής, την αύξηση του κόστους μετακίνησης ως συνέπεια της κεντρικοποίησης στην Αττική και την Θεσσαλονίκη τέθηκε η απαίτηση για αύξηση των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας (ΠΘΕ), αύξηση του ΒONUS που δίνεται στην ΑΑΔΕ και να δοθούν έξοδα κίνησης στους συναδέλφους που μετακινούνται. Επίσης, για την ενεργοποίηση του άρθρου 18 του Ιδρυτικού Νόμου της Α.Α.Δ.Ε. με απόφαση Υπουργού όταν μάλιστα, η Πολιτική Ηγεσία μνημονεύει την ανάπτυξη της Οικονομίας, το μηδενικό έλλειμμα και την υπερεπίτευξη στόχων.
Ο κ. Διοικητής δήλωσε αναρμόδιος για τα οικονομικά ζητήματα και ότι αυτά εξαρτώνται αποκλειστικά από την κυβέρνηση και τους
δημοσιονομικούς περιορισμούς. Ο ίδιος δεν είναι αρνητικός σε αυξήσεις όμως αυτές πρέπει να είναι αντικείμενο συζήτησης με τον Υπουργό και τους αρμόδιους φορείς.
Συνεπώς, για το «ευ ζην» που επικαλέστηκε στο διάγγελμά του δεν δόθηκαν πειστικές υποσχέσεις, κάτι που με αγωνία περίμεναν οι
συνάδελφοι, ενώ υπεραμύνθηκε του Ειδικού Μισθολογίου και υποστήριξε ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Σε ερώτηση εάν οι αποφάσεις τις διοίκησης λαμβάνουν υπόψη το οικονομικό κόστος μετακίνησης των συναδέλφων π.χ. για στέγαση
υπηρεσιών όπως το ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Θεσσαλονίκης ο ίδιος επικαλέστηκε διαδικασίες διαφάνειας για την εύρεση κτηρίου δείχνοντας ότι δεν είναι
κάτι που διαπραγματεύεται.
Για τα έξοδα κίνησης ΚΕΜΕΠ για επιτόπιους ελέγχους που χρονίζουν δήλωσε άγνοια.
Στοχοθεσία – BONUS Ελεγκτών.
Αφού επισημάνθηκε, για άλλη μία φορά, ότι οι στόχοι είναι υπερβολικοί και ανέφικτοι σε σχέση με το προσωπικό που υπηρετεί και ότι απαιτείται αλλαγή των διατάξεων του ελέγχου ο κ. Διοικητής απάντησε πως το πλήθος των ελέγχων δεν έχει τόση σημασία γιατί είναι εξάρτηση του μεγέθους του κάθε ελέγχου. Για το 2025, ο προσανατολισμός των ελέγχων είναι να είναι γρήγοροι, ευέλικτοι και αποτελεσματικοί. Επειδή, οι στόχοι δεν έχουν την ίδια βαρύτητα, θα πρέπει να γίνει ιεράρχηση και να φωτίζονται εκείνοι οι στόχοι που είναι πιο σημαντικοί. Γι’ αυτό και η Α.Α.Δ.Ε. ετοιμάζει ένα νέο σχέδιο στοχοθεσίας προς την κατεύθυνση αυτή.
Αναγνωρίζοντας τις στρεβλώσεις της στοχοθεσίας, ειδικά στο θέμα του αριθμού εντολών για επιστροφές Φ.Π.Α. (με υπηρεσίες να πετυχαίνουν 260% του σχετικού στόχου και να υπολείπονται σε άλλους) ο κ. Διοικητής απάντησε ότι θα εξετάσει την αναπροσαρμογή του στόχου σε τέτοιες περιπτώσεις. Πάνω σε αυτό το θέμα τέθηκε το γεγονός ότι οι Ελεγκτές έλαβαν μόνο την γενική βράβευση για το 2023 και ζήτησε από την αρμόδια υπηρεσία (Δ.Σ.Σ.) να βρεθεί μία δράση ώστε να ικανοποιηθεί το αίτημα για ειδικό βραβείο στους ελεγκτές.
Εν τέλει, δεν δόθηκαν πειστικές απαντήσεις για τις απαξιωτικές αμοιβές τη στιγμή που οι υπηρεσίες λειτουργούν στο κόκκινο και αυξάνονται οι τάσεις φυγής ικανών και έμπειρων συναδέλφων. Ο ίδιος προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός της αποχώρησης υπαλλήλων, παρουσιάζοντάς ως φυσιολογικό να θέλουν κάποιοι να φύγουν, όπως αντίστοιχα υπάρχει εισροή μέσω κινητικότητας νέων υπαλλήλων, κάτι βέβαια που έρχεται σε αντίθεση με βασικές αρχές του σύγχρονου management ως προς την διαχείριση έμπειρων στελεχών.
5) ΚΕΦΟΔΕ.
Έγινε αναφορά στα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν στο ΚΕΦΟΔΕ, καθώς και στο θέμα των αναδρομολογήσεων των αιτημάτων. Η απάντηση που πήραμε είναι ότι το ΚΕΦΟΔΕ ξεκίνησε την λειτουργία του με 92.000 αιτήματα μεταφερόμενα από τις διάφορες ΔΟΥ και δέχονταν σε καθημερινή βάση περίπου στα 3.500 αιτήματα. Σήμερα τα αιτήματα που εκκρεμούν είναι λιγότερα από ποτέ και συνεχώς μειώνονται. Οι ΥΦΕ έχουν διεκπεραιώσει περίπου 49.000 αιτήματα. Στο σημείο αυτό μετά από ερώτηση μας ο κ. Διοικητής ανέφερε ρητά ότι οι ΥΦΕ δεν πρόκειται να κλείσουν. Άλλωστε, είπε ότι μόλις πριν από 9 μήνες δημιουργήθηκαν. Για τις αναδρομολογήσεις ανέφερε ότι η Αττική δέχεται το 75% των αιτημάτων σε Πανελλαδικό επίπεδο και έχει λιγότερο από το 25% των υπαλλήλων και ότι η Υπηρεσία είναι ενιαία. Δήλωσε ότι υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση εκ μέρους του από τους υπαλλήλους του ΚΕΦΟΔΕ και μάλλον είναι λεπτομέρεια που δεν συμβαίνει και το αντίθετο. Ο αρμόδιος Γενικός Διευθυντής προκειμένου να μας δείξει πόσο δύσκολο είναι το εγχείρημα του ΚΕΦΟΔΕ μας ανέφερε βάσει επίσημων στοιχείων από την μηχανοργάνωση ότι το ΚΕΦΟΔΕ έχει 420 διαδικασίες, την ώρα που το ΚΕΒΕΙΣ έχει 75 και μια μεγάλη επαρχιακή ΔΟΥ 200. Τέθηκε το θέμα του ημιώροφου του ΚΕΦΟΔΕ, για το οποίο ο κ. Διοικητής μας απάντησε ότι υπάρχει άδεια λειτουργίας ως γραφεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Σε υτό το θέμα ζητήθηκε να επανεξετάσει η πιθανότητα μεταφοράς των υπαλλήλων που δουλεύουν εκεί σε άλλο χώρο.
6) Τηλεργασία.
Αναφέραμε ότι υπήρξε μια συνάντηση της Προέδρου της Ομοσπονδίας με την αρμόδια Υφυπουργό Εσωτερικών. Στην συνάντηση αυτή τέθηκε από την πλευρά μας το θέμα της τροποποίησης του υπάρχοντος καθεστώτος που αναφέρει για 44 ημέρες τηλεργασίας εντός συγκεκριμένου τριμήνου, σε 44 ημέρες τηλεργασίας για όλο το έτος. Η Υφυπουργός τότε είχε αναφέρει ότι η τηλεργασία πρέπει να γίνεται οργανωμένα και βάση προγραμματισμού και ότι η για την ΑΑΔΕ μπορεί να λειτουργήσει το Μοντέλο που εμείς ζητήσαμε. Θέσαμε αυτά υπ΄ όψιν του Διοικητή. Από την πλευρά της Υπηρεσίας μας είπαν ότι μπορεί να γίνει τέτοιος προγραμματισμός. Αφού τέθηκαν τα παραπάνω υπόψιν του κ. Διοικητή ο ίδιος συμφώνησε ότι μπορεί να γίνει τέτοιος προγραμματισμός και ότι θα ρθει σε επαφή με την αρμόδια Υπουργό για περαιτέρω εξέλιξη.
7) Προβλήματα με την ψηφιοποίηση.
Έγινε αναφορά στο πρόβλημα που έχει ανακύψει πρόσφατα σχετικά με τις εκπρόθεσμες διακοπές που έχουν ψηφιοποιηθεί. ‘Όπως μας ανέφερε μέχρι τον Νοέμβριο οι διακοπές γίνονταν χειρόγραφα και από εκεί και μετά ψηφιοποιήθηκαν. Οι 8 στις 10 τελειώνουν άμεσα και μόνο οι 2 στις 10 παρουσιάζουν πρόβλημα. Ήταν πολύ πιθανό στην πρώτη εφαρμογή της πλατφόρμας να έβγαιναν κάποια προβλήματα. Όμως στην ψηφιοποίηση υπάρχει σαφής πρόοδος. Η αυτοματοποίηση είναι μεγάλη πρόκληση και είναι πολύ δύσκολη. Την πρόσφατη περίοδο σχεδόν ολοκληρώθηκε και το πολύ δύσκολο κομμάτι της ψηφιοποίησης της εναλλακτικής φορολόγησης για τους παλινοστούντες. Όσο αφορά για το συγκεκριμένο θέμα των διακοπών ο αρμόδιος Γενικός Διευθυντής μας είπε ότι εντοπίζεται κυρίως στα αυτοκίνητα και τον διακανονισμό παγίων. Το γνωρίζουν και δουλεύουν για την επίλυση του προβλήματος. Πάντως αναφέρθηκε στην υγκεκριμένη συζήτηση ότι η πρόοδος της ψηφιοποίησης θα ενισχύσει τις ελεγκτικές διαδικασίες και στόχος είναι η ενίσχυση του Ελέγχου. Σκοπός είναι το 30% των υπαλλήλων να είναι ελεγκτές.
8) Μετατάξεις υπαλλήλων καθαριότητας
Τέθηκε το ζήτημα να δοθεί χρονοδιάγραμμα για την μετάταξη των ΥΕ καθαριότητας σε ΔΕ που εκκρεμεί στην Περιφέρεια. Απαντήθηκε από τον αρμόδιο Γενικό ότι πρέπει πρώτα να τοποθετηθούν συνεργεία καθαρισμού σε όλες τις ΔΟΥ της περιφέρειας και μετά να προχωρήσουν οι μετατάξεις, χωρίς να μπορεί να δοθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για αυτό. Ζητήσαμε να προχωρήσουν άμεσα οι μετατάξεις των Επιμελητών. Επίσης, για το περίγραμμα των υπαλλήλων καθαριότητας που έγινε μετάταξη από ΥΕ σε ΔΕ δήλωσε ότι θα τοποθετηθούν στο Ι΄ περίγραμμα. Τέθηκε το ζήτημα να τοποθετηθούν στο Θ΄ περίγραμμα καθώς σχεδόν όλοι οι μεταταγέντες γνωρίζουν τα αντικείμενα των Υπηρεσιών μας. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Διοικητής δήλωσε ότι δεν είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, από τον οποίο απορρέουν τα δικαιώματα των ΥΕ, κάνοντας αναφορά και στον αρχικό λόγο που έγιναν αυτές οι προσλήψεις.
9) Ιατρός Εργασίας-Τεχνικός Ασφαλείας.
Για το θέμα αυτό ο αρμόδιος Γενικός Διευθυντής μας απάντησε ότι έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, έχει βρεθεί ανάδοχος και βρισκόμαστε στο στάδιο υπογραφής της Σύμβασης.
10) Αρχείο.
Τέλος τέθηκε το θέμα του Αρχείου των ΔΟΥ που έχει μεταφερθεί σε ενιαίο χώρο (στην Αθήνα π.χ. έχει μεταφερθεί στον Ασπρόπυργο) και
επισημάναμε τις τεράστιες δυσκολίες και την χρονοβόρα διαδικασία για να βρεθούν κάποια στοιχεία ή έγγραφα από το αρχείο αυτό, που μπορεί και να είναι σημαντικά για την έκβαση μιας υπόθεσης. Μας απάντησαν ότι το αρχείο αυτό είναι ταξινομημένο ανά ΔΟΥ και αντικείμενο, πως ότι ζήτησαν οι Υπηρεσίες μεταφέρθηκε στις Υπηρεσίες και πως υπάρχει πλατφόρμα όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ότι τον ενδιαφέρει. Εμείς επιμείναμε ότι και έτσι είναι δύσκολο γιατί και η κάθε ΔΟΥ δεν είχε τον ίδιο τρόπο ταξινόμησης και οι υπάλληλοι της εταιρείας Που έχει αναλάβει την φύλαξη του αρχείου δεν γνωρίζει ακόμα και αν του
δώσεις στοιχεία. Ζητήσαμε να εξεταστεί περαιτέρω το θέμα αυτό.
Συνάδελφοι.
11) Αξιοκρατία και διαφάνεια στις τοποθετήσεις προϊσταμένων.
Δεν αναπτύχτηκε λόγω έλλειψης χρόνου.
Το Γενικό Συμβούλιο της 6.2.2025 αφού αποτίμησε τη συνάντηση αποφάσισε εκτός των άλλων τα εξής :
❖ Η Ομοσπονδία να καλέσει όλους τους συλλόγους να είναι σε επαγρύπνηση και να ενημερώσουν για τις σχεδιαζόμενες κεντρικοποιήσεις
και τις συνέπειές τους τις τοπικές κοινωνίες μέσω των τοπικών φορέων δημάρχων περιφερειαρχών και βουλευτών όλων των κομμάτων.
❖ Η Ομοσπονδία να ενημερώσει όλα τα κόμματα της Βουλής για το ίδιο θέμα.
❖ Αποφασίσθηκε πλαίσιο δράσεων για να υπερασπισθούμε την ύπαρξη των υπηρεσιών μας. Το πλαίσιο θα περιλαμβάνει την πραγματοποίηση κυλιόμενων στάσεων εργασίας στους Συλλόγους της χώρας με παρουσία διαπαραταξιακών επιτροπών της Ομοσπονδίας, συνεντεύξεις τύπου κ.λ.π.
Επίσης θα περιλαμβάνει αποχή από τον προληπτικό έλεγχο σε χρόνο εκτός ωραρίου και αποχή από την οδήγηση υπηρεσιακών οχημάτων. Η έναρξη της αποχής ορίσθηκε για τον μήνα Ιούνιο του 2025. Για τις λεπτομέρειες του πλαισίου κινητοποιήσεων συνεδριάσει εκ νέου το Γενικό Συμβούλιο τις αρχές του μηνός Μαρτίου του 2025.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΤΕ ΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΠΑΤΗΣΤΕ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ_ΣΗΜΕΙΩΜΑ_ΓΙΑ_ΤΗΝ_ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ_ΤΗΣ_Ε.Ε.ΜΕ_ΤΟΝ_ΔΙΟΙΚΗΤΗ_ΤΗΣ_ΑΑΔΕ_κ._ΠΙΤΣΙΛΗ