Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Πραγματοποιήθηκε στις 30.4.2024 συνάντηση της Ε.Ε της ΠΟΕ-ΔΟΥ με τον Διοικητή της
ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή και Υπηρεσιακούς παράγοντες. Κατά την διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν
από την πλευρά της Ομοσπονδίας τα παρακάτω θέματα και δόθηκαν οι εξής απαντήσεις :
1) Θέμα Αναδιάρθρωσης Υπηρεσιών-Χρονοδιαγράμματα-Μετακινήσεις κλπ. Η απάντηση
του Διοικητή ήταν ότι οι αναδιαρθρώσεις σε Αθηνά και Θεσσαλονίκη θα συνεχιστούν όπως
έχουν προγραμματιστεί. Στην Αθήνα όπως φαίνεται θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα
όπως έχουν ανακοινωθεί στις αποφάσεις του Διοικητή, ενώ στην Θεσσαλονίκη θα πάνε έναν
μήνα πίσω (συνολικά όλες οι ημερομηνίες) γιατί θα αργήσει η παραλαβή του κτιρίου του
ΚΕΒΕΙΣ, ενώ είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το κτίριο του ΚΕΦΟΔΕ. Για την μετακίνηση
των υπαλλήλων στο ΚΕΦΟΔΕ (δηλαδή ποιοι θα πάν στο ΚΕΦΟΔΕ και ποιοι θα μείνουν στις
ΔΟΥ θα ζητηθεί αίτηση προτίμησης από την Υπηρεσία προς τους συναδέλφους, χωρίς όμως
να είναι δεσμευτική. Στις ΥΦΕ θα παραμείνει ηλικιακά ανάμεικτος πληθυσμός. Επίσης
ξεκαθαρίστηκε πως όλοι οι συνάδελφοι που θα μείνουν στις ΥΦΕ ή σε Γραφεία που
δημιουργούνται στις ΔΟΥ που σήμερα συγχωνεύονται θα παραμείνουν στο περίγραμμα
που έχουν σήμερα εφόσον είναι έμπειροι υπάλληλοι και θα ακολουθήσουν την εξέλιξη που
προβλέπεται από τις κανονιστικές αν πρόκειται για απλούς υπαλλήλους. Για τις ΔΟΥ που
συγχωνεύονται τον Ιούλιο (ΔΟΥ Κορωπίου-ΔΟΥ Αιγάλεω-ΔΟΥ Ψυχικού-ΔΟΥ ΙΒ΄ Αθηνών)
αυτές ζητήθηκε από την ΑΑΔΕ στους Δημάρχους των συγκεκριμένων Δήμων που ανήκαν
δηλαδή Δήμοι Κρωπίας -Αιγάλεω-Ψυχικό και Ζωγράφου αν επιθυμούν να υπάρχει σε
αυτούς τους Δήμους κάποιο Γραφείο Φορολογικής Εξυπηρέτησης, προκειμένου να
διευκολύνει τους δημότες τους, να παραχωρήσουν οι συγκεκριμένοι Δήμοι κάποιο χώρο δικό
τους, ώστε να παραμείνουν κάποιοι υπάλληλοι. Ο Χώρος αυτός θα παραχωρηθεί από τον
Δήμο ο οποίος θα αναλάβει και τα έξοδα συντήρησης προκειμένου να μην επιβαρύνεται η
ΑΑΔΕ. Έγινε ξεκάθαρο από τον Διοικητή, ότι θα υπάρχει απλώς παραχώρηση του χώρου, και
ότι οι Υπάλληλοι που θα παραμείνουν εκεί θα είναι Υπάλληλοι της ΑΑΔΕ και θα
μισθοδοτούνται κανονικά από την ΑΑΔΕ διατηρώντας κιόλας το περίγραμμά τους. Άλλωστε
και ο εξοπλισμός θα είναι της ΑΑΔΕ. Για την ώρα ο μόνος Δήμος που έχει απαντήσει είναι ο
Δήμος Αιγάλεω. Σε ερώτημα μας αν υπάρχει πρόθεση από πλευράς Διοίκησης της ΑΑΔΕ ,
αυτό να επεκταθεί και σε άλλους Δήμους πλην των παραπάνω, ο Διοικητής απάντησε
αρνητικά λέγοντας δεν υπάρχει σχεδιασμός να δημιουργηθούν και άλλα τέτοια σημεία,
αναπληρώνονται μόνο οι συγχωνευόμενες ΔΟΥ. Για το ΚΕΦΟΚ μας είπε ότι δεν θα
μεταφερθεί το αρχείο των ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΚ και θα δούμε στην πορεία ποιο αρχείο είναι
απαραίτητο. Του επισημάναμε ότι υπάρχει κίνδυνος να συσσωρευτεί μεγάλος αριθμός
αιτημάτων. Μας απάντησε ότι προχωρά η ψηφιοποίηση του Κεφαλαίου και ότι δεν θα
υπάρξει μεγάλο πρόβλημα. Θεωρεί ότι όταν γίνεται μια μεταρρύθμιση θα έχει στην αρχή
κάποια προβλήματα, όμως πιστεύει ότι το ΚΕΦΟΚ δεν θα έχει μεγάλα προβλήματα.
Το μεγάλο πρόβλημα θα είναι τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ των θανόντων κάτι όμως που το
δουλεύουν για την επίλυση του. Για το ΚΕΒΕΙΣ του είπαμε για την μεγάλη προσπάθεια των
συναδέλφων που γίνεται εκεί κάτι το οποίο το δέχτηκε και είπε ότι η ψηφιοποίηση προχωρά
και ότι σήμερα το 60% των συμψηφισμών γίνεται Κεντρικά, ποσοστό που θα ανέβει κι άλλο.
Πάντως εμείς επιμείναμε ότι οι συνθήκες στο ΚΕΒΕΙΣ είναι δύσκολες και χρήζουν άμεσης
επίλυσης. Για τον Ιατρό Εργασίας και τον Τεχνικό Ασφαλείας για όλες τις Υπηρεσίες της
ΑΑΔΕ, μας είπε ότι η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Είχε μπει πριν καιρό στο Συμβούλιο
Διοίκησης προς συζήτηση, αλλά το Συμβούλιο Διοίκησης το επέστρεψε πίσω ζητώντας
συμπληρωματικά στοιχεία και θα ξαναμπεί στην συνεδρίαση που θα γίνει την Πέμπτη μετά
το Πάσχα. Για την μεταστέγαση της Κεντρικής Υπηρεσίας είπε ότι το ενοίκιο των 13,77 το τ.μ
είναι πολύ καλό, γιατί σήμερα οι αξίες έχουν ανέβει πολύ και είναι ιδιαίτερα χαμηλό σε
σχέση με το τι ισχύει στην αγορά. Είπε ότι είναι golden ενεργειακό κτίριο. Θα υπάρχει μέσα
Baby parking, Γυμναστήριο και εστιατόριο στο πρότυπο της Βουλής όπου θα υπάρχει
διατίμηση στις τιμές των φαγητών, των καφέδων, των αφεψημάτων , των γλυκών κ.α. Σε
σχετική ερώτηση μας για το open space, δηλαδή την διαρρύθμιση των Γραφείων μας
απάντησαν ότι θα μπουν διαχωριστικά σε κάθε Τμήμα. Εμείς του είπαμε ότι ζητάμε να
υπάρχουν Υπηρεσιακά Λεωφορεία προκειμένου να εξυπηρετούνται οι συνάδελφοι για την
μετακίνηση τους προς όλα τα κτίρια της ΑΑΔΕ. Του κάναμε γνωστό ότι έχουμε έρθει σε
επαφή με την Υφυπουργό που είναι Υπεύθυνη για τις μεταφορές, η οποία ήταν θετική προς
το αίτημα μας με παράλληλη πύκνωση των δρομολογίων του ΟΟΣΑ προς τις περιοχές αυτές.
Δεν υπάρχει αντίρρηση από την πλευρά της ΑΑΔΕ όμως σε κάθε περίπτωση επειδή
δημιουργείται επιπλέον δημοσιονομικό κόστος και μάλιστα μη μισθολογικό πρέπει να έχει
και την έγκριση του Υφυπουργού Οικονομικών που είναι αρμόδιος για τον Προϋπολογισμό.
2) Το ωράριο εργασίας από τις αλλαγές αυτές και μετά θα έχει πέντε εναλλακτικές
δυνατότητες για τον κάθε συνάδελφο. Θα είναι με ώρα έναρξης 7.00-7.30-8.00-8.30 και 9.00,
και ο κάθε συνάδελφος θα δηλώνει το ωράριο της αρεσκείας του.
3) Ζητήσαμε μεγαλύτερο bonus σύμφωνα με αυτό που δόθηκε στις υπόλοιπες Υπηρεσίες
του ΥΠΟΙΚ. Σαν ποσοστό του ετήσιου μισθού και όχι του περιγράμματος. Αναγνώρισε ότι
έχουμε απόλυτο δίκαιο και υποστηρίζει το αίτημα μας αυτό. Ανέφερε ότι το έχει θέσει στον
Αρμόδιο Υπουργό ζητώντας του επιπλέον χρήματα και ότι ο Υπουργός του απάντησε πως θα
το εξετάσει. Πάντως και εμείς έχουμε ζητήσει συνάντηση με το αρμόδιο Υπουργό και θα
συμβάλλει και αυτός στην προσπάθεια αυτή.
4) Ζητήσαμε την εκπαίδευση των συναδέλφων που βγαίνουν σε προληπτικούς ελέγχους,
μέσα από προγράμματα της ΦΟΤΑ, καθώς και την αύξηση των μόνιμων εκπαιδευτών της
ΦΟΤΑ. Αναφέραμε για τους επιλαχόντες της σειράς 1Γ/22 για τους οποίους γίνεται
προσπάθεια και από την ΠΟΕ-ΔΟΥ. Μας απάντησε ότι η ΑΑΔΕ τους έχει ζητήσει από το
Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο όμως όπως φαίνεται περιμένει για να το προχωρήσει μια
Δικαστική Απόφαση.
5) Σε σχέση με τις αλλαγές του ΚΦΔ και την στοχοθεσία που χρεώνεται στους ελεγκτές μας
είπε ότι με βάση τις καινούργιες διατάξεις θα γίνει ανασχεδιασμός της ελεγκτικής μας
πρακτικής και στοχοθεσίας. Ο Γενικός Διευθυντής ανέφερε μετά από ερώτηση μας ότι και οι
υποθέσεις που αφορούν την οικειοθελή συμμόρφωση των φορολογουμένων βάσει του Ν.
4512/18, θα προσμετρώνται στην στοχοθεσία. Επίσης προχωρά και η διαδικασία ώστε η
ΥΕΔΔΕ να προχωρά τους ελέγχους μέχρι το τέλος και να μην τους αποστέλλει στα ΕΛΚΕ ή στις
ΔΟΥ ανάλογα. Επίσης θα εκδοθούν από την αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικά εγχειρίδια για τον
έλεγχο και τυποποιημένα υποδείγματα εκθέσεων.
6) Για τι θέμα των μετατάξεων των καθαριστριών και των επιμελητών ειπώθηκε ότι η
κανονιστική που ορίζει τις διαδικασίες είναι έτοιμη και είναι στο Γραφείο του Διοικητή. Ο
Διοικητής ανέφερε ότι δεν είναι στον ίδιο αλλά στους συνεργάτες του και μόλις έρθει στον
ίδιο θα την υπογράψει άμεσα. Μετά θα πάει άμεσα προς δημοσίευση στο ΦΕΚ. Στην
ερώτηση μας μόλις πάρει ΦΕΚ πότε θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες η απάντηση που πήραμε
από τους αρμόδιους Υπηρεσιακούς παράγοντες ήταν Άμεσα.
7) Τέλος στο θέμα που βάλαμε για αύξηση των Υπερωριών μας απάντησαν ότι αυτό
εξαρτάται από τον Υπουργό, γιατί πρέπει να υπάρξουν διατάξεις, πάντως φέτος το συνολικό
ποσό που μας εγκρίθηκε για υπερωρίες ήταν αυξημένο κατά 7,6% σε σχέση με πέρυσι.
Είναι πλέον κοινή διαπίστωση ότι σε όλες τις οργανωτικές αλλαγές η Διοίκηση της ΑΑΔΕ
τοποθετεί το κάρο πριν το άλογο, αφού ενεργεί με βιασύνη και προχειρότητα. Συνεπώς η
τυχόν αποτυχία του νέου εγχειρήματος πάλι θα πέσει στους ώμους των συναδέλφων μας οι
οποίοι θα πρέπει να απολογηθούν στους φορολογούμενους για την υλοποίηση ενός έργου
που δεν ρωτήθηκε η άποψη τους και δεν υπολογίστηκε η γνώμη τους.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ