Της Δέσποινας Σπανού
Αυτά που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα υπερβαίνουν κάθε φαντασία και αν τα ”προβλέπαμε” δύο χρόνια πρίν, μόνο ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσε να εκληφθεί.
Και όμως κάθε φορά με κάθε καινούργιο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης «της προηγούμενης» , η οποία συνεχίζεται και με τη σημερινή τρικομματική σύνθεση υπό τον τραπεζίτη Λουκά Παπαδήμο πάντα δοκιμάζουμε μια καινούργια δυσάρεστη έκπληξη σε σχέση με τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των μέτρων και το μέγεθος της αυθαιρεσίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το μέτρο της εφεδρείας και της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, διάταξη απολύτως αντισυνταγματική η οποία έχει ως αποτέλεσμα την ανατροπή της μονιμότητας στο δημόσιο, τον εξαναγκασμό σε αποχώρηση – ουσιαστικά σε απόλυση- χιλιάδων υπαλλήλων , την διάλυση των δημοσίων υπηρεσιών και την προετοιμασία για χιλιάδες νέες απολύσεις χωρίς καμία προστασία. Δηλαδή, το απαράδεκτο αυτό μέτρο δεν θα είναι στάδιο αναμονής για συνταξιοδότηση αλλά καθαρές απολύσεις.
Είναι ενδεικτική η δήλωση του Γ.Γ του Υπουργείου Οικονομικών Ηλία Πλασκοβίτη, ο οποίος σε τηλεοπτική εμφάνιση δήλωσε ότι το ουσιαστικό κέρδος της εφεδρείας και της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας δεν είναι οικονομικό αλλά ουσιαστικά η ανατροπή της μονιμότητας στο Δημόσιο , η αλλαγή δηλαδή των εργασιακών δεδομένων συνολικά.
Εκτός όμως από το ουσιαστικό του Νόμου οι διαδικασίες που έχουν ακολουθηθεί ενισχύουν την αυθαιρεσία που τον χαρακτηρίζει και συγκεκριμένα :
α] Χιλιάδες υπάλληλοι δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη διότι τα Ταμεία στα οποία ανήκουν { ΙΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ} έχουν διαφορετικό όριο ηλικίας .
Η εγκύκλιος που εξέδωσε ο Υπουργός Γ. Κουτρουμάνης μετά από παρέμβαση της ΑΔΕΔΥ , δεν καλύπτεται από τον Νόμο , απαιτείται νέα Νομοθετική Ρύθμιση.
Στο Υπουργείο Οικονομικών όμως υπάρχει και το πρόβλημα χιλιάδων υπαλλήλων που έχουν έρθει από μετάταξη και έχουν διαδοχική ασφάλιση όπου λόγω διαφορετικού καθεστώτος των ταμείων από τα οποία προέρχονται ή θα έχουν μειωμένη σύνταξη ή θα πρέπει να περιμένουν να συμπληρώσουν το προβλεπόμενο όριο ηλικίας για να την πάρουν.
Το πρόβλημα αυτό δεν το καλύπτει ούτε καν η εγκύκλιος Κουτρουμάνη , η οποία ούτως ή άλλως πρέπει να κυρωθεί και Νομοθετικά για να έχει έννομες συνέπειες.
β] Το χρονικό όριο για τις ενστάσεις ήταν ουσιαστικά 3 ημέρες με αποτέλεσμα υπάλληλοι οι οποίοι έχουν προϋποθέσεις εξαίρεσης , δεν έχουν τα χρονικά όρια για να συμπληρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά αλλά ούτε και η Υπηρεσία αλλά ούτε και η αρμόδια διεύθυνση Διοικητικού να εξετάσει τις ενστάσεις και τις αιτήσεις εξαίρεσης και να απαντήσει επί της ουσίας.
γ] Προωθούνται χιλιάδες εξαιρέσεις με το αιτιολογικό των υπηρεσιακών αναγκών, π.χ ο Υπουργός κ. Βορίδης ζητάει την εξαίρεση των εργαζομένων στις συγκοινωνίες προφανώς για προεκλογικούς λόγους με το δικαιολογητικό των αναγκών όπως και πάρα πολλοί Δήμαρχοι, πάντως οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες για το λόγο αυτό ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους.
Εμείς είμαστε σαφέστατα υπέρ της παραμονής των εργαζομένων στις υπηρεσίες τους , το θέμα όμως είναι ότι ο Νόμος δεν προβλέπει εξαιρέσεις [οποιαδήποτε αλλαγή απαιτεί νομοθετική ρύθμιση] αλλά και σαφέστατα υπηρεσιακές ανάγκες υπάρχουν σε όλα τα Υπουργεία και ιδιαίτερα στο Υπουργείο Οικονομικών .
Απαιτείται δηλαδή η συνολική κατάργηση της εφεδρείας και της διαθεσιμότητας διότι η επιλεκτική εφαρμογή του μέτρου αδικεί τους εργαζόμενους που οδηγούνται στην έξοδο.
δ] Το Υπουργείο Οικονομικών προβαίνει σωστά στην πρόσληψη των νέων υπαλλήλων που είχαν επιτύχει στο διαγωνισμό του 2009 και όλοι μαζί είχαμε αγωνιστεί -και πρωτ’ απ’ όλα οι ίδιοι οι επιτυχόντες με τις δυναμικές τους κινητοποιήσεις, οι οποίες τώρα δικαιώνονται- για την πρόσληψή τους , την οποία χαιρετίζουμε.
Είναι όμως αντιφατικό και αυθαίρετο να προβαίνει ταυτόχρονα σε προσλήψεις και απολύσεις προσωπικού , ενώ οι υπηρεσίες ουσιαστικά διαλύονται από την έλλειψη υποδομών και υπαλλήλων .
Απαιτείται δηλαδή η συνολική ενίσχυση του προσωπικού και όχι ο εξαναγκασμός σε παραίτηση εργαζομένων με μεγάλη εμπειρία.
ε] Η εγκύκλιος η οποία εκδόθηκε και η οποία αναφέρει ότι από 28/11/2011 οι υπάλληλοι που βάσει του νόμου εντάσσονται στο καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας ή αναγκαστικής απόλυσης πρέπει να αποχωρήσουν από τις υπηρεσίες ανεξαρτήτως εάν έχουν λάβει τις απαντήσεις στις ενστάσεις τους ή τις διαπιστωτικές πράξεις , είναι απολύτως αυθαίρετη και έρχεται σε αντίθεση με τον ίδιο το Νόμο.
Κανενός υπαλλήλου δεν λύεται η εργασιακή σχέση χωρίς τις απαραίτητες διοικητικές πράξεις οι οποίες αν είναι παράνομες ή αντισυνταγματικές πρέπει να προσβληθούν.
Τονίζουμε ότι ακόμα και οι συνάδελφοι που οδηγούνται αναγκαστικώς σε συνταξιοδότηση με βάση τις διατάξεις του τελευταίου Νόμου μπορούν να προβούν σε νομικές ενέργειες και για τυπικούς και για ουσιαστικούς λόγους.
1]Τυπικός λόγος, διότι απομακρύνονται λόγω κατάργησης της οργανικής τους θέσης η οποία όμως δεν είναι προσωποπαγής και αυτό είναι εντελώς παράνομο και αντισυνταγματικό.
2]Ουσιαστικός λόγος διότι ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση για να αναπροσαρμόσουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό , οδηγούνται στην έξοδο άνθρωποι οι οποίοι μπορούσαν να παραμείνουν επί χρόνια και οι οποίοι πλέον δεν θα έχουν κανένα εισόδημα με δεδομένο ότι οι πράξεις σύνταξης εκδίδονται 1 χρόνο μετά την αποχώρηση του υπαλλήλου από την υπηρεσία. Συνεπώς η βίαιη και ραγδαία μείωση του εισοδήματος χωρίς ευθύνη του εργαζομένου αντίκειται στις διατάξεις του Συντάγματος.
Για τους παραπάνω λόγους οι υπάλληλοι οι οποίοι τίθενται σε εφεδρεία ή σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα απαιτείται να προβούν στις παρακάτω ενέργειες.
1. Ένσταση-διαμαρτυρία για τους πίνακες , στην οποία να αναφέρουν τους τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους βάσει των οποίων ο υπάλληλος δεν πρέπει να τεθεί σε διαθεσιμότητα.- επισυνάπτουμε το σχετικό σημείωμα-.
2. Αίτηση ακύρωσης αλλά και αναστολής επί της
διαπιστωτικής πράξης
3. Ο υπάλληλος ο οποίος συνταξιοδοτείται και επιλέξει να συνταξιοδοτηθεί, ακόμη και αν κάνει ο ίδιος αίτηση πρέπει να αναφέρει ότι εξαναγκάζεται σε συνταξιοδότηση, δεδομένου ότι αργότερα μπορεί να θεωρηθεί ότι το επέλεξε μόνος του και να υποστεί και περεταίρω μειώσεις στην σύνταξή του.
4. Ο υπάλληλος ο οποίος τίθεται σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα και ο οποίος μπορεί να πάρει σύνταξηέχει τη δυνατότητα να το κάνει ανά πάσα στιγμή σύμφωνα με το Νόμο αλλά και την εγκύκλιο, εφόσον κρίνει ότι αυτό τον εξυπηρετεί.
Το τονίζουμε διότι πληροφορούμεθα ότι πολλοί υπάλληλοι που δεν το επιθυμούν εξωθούνται προς συνταξιοδότηση από συμβουλές- δηλώσεις υπηρεσιακών παραγόντων.
Τελευταία, και το τονίζουμε κατηγορηματικά, οι υπάλληλοι έχουν τον δικαίωμα να προσέλθουν κανονικά στην εργασία τους εάν δεν λάβουν την διαπιστωτική πράξη, την οποία μάλιστα μπορούν να προσβάλουν δικαστικά. Οτιδήποτε άλλο προσπαθήσει να επιβάλλει η διοίκηση του Υπουργείου και οι διευθυντές είναι πλήρως παράνομο και μπορεί να έχει νομικές συνέπειες.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι ,
Βιώνουμε μια απίστευτη αυθαιρεσία , το Σύνταγμα της χώρας έχει ανατραπεί πλήρως από την Κυβέρνηση , η προσπάθεια όμως κατοχύρωσης των στοιχειωδών δημοκρατικών θεσμών επαφίεται στους αγώνες και στην ευαισθησία του Ελληνικού Λαού.
Μην παραιτηθούμε , μην πιστέψουμε ότι τα μέτρα είναι μη ανατρέψιμα.
Και με τους αγώνες μας αλλά και με την δικαστική διαδικασία για όσους την επιλέξουν μπορούμε να ανατρέψουμε το μέτρο αυτό που καταλύει ουσιαστικά το Σύνταγμα.
Η μονιμότητα που κατακτήθηκε ουσιαστικά το 1911 ανατρέπεται το 2011.
Μην ξεχνάμε τους αγώνες που γίνονται για τα χαράτσια από τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ και όλο τον Ελληνικό Λαό.
Ήδη το Δικαστήριο της Καλαμάτας εξέδωσε μία θετική απόφαση.
Ο ξεσηκωμός του Λαού θα αναγκάσει την Κυβέρνηση να υποχωρήσει.
Κινδυνεύουμε μόνο από την παραίτηση και από την υποχώρηση.
Η αντίσταση είναι η μόνη λύση.
(Ανάλογη ένσταση με αυτή που επισυνάπτουμε μπορούν να υποβάλλουν και οι υπάλληλοι που εξαναγκάζονται σε συνταξιοδότηση με τις απαραίτητες τροποποιήσεις δεδομένου ότι και ανάλογη η αντισυνταγματικότητα υπάρχει και ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού.)
Για να κατεβάσετε τη Δήλωση Αντίθεσης ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
πληροφορίες Δέσποινα Σπανού: 6977278008