Από την πρώτη στιγμή η ΑΣΚΙ ανέδειξε το ζήτημα της επιστροφής των κρατήσεων μας για το ΤΕΑΔΥ και τις πρωτοβουλίες που έπρεπε να αναλάβει η Ομοσπονδία προς την κατεύθυνση διασφάλισης των εισφορών μας.
Αμέσως μετά την κατάθεση σχετικής διάταξης στη Βουλή, με έγγραφο που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι της ΑΣΚΙ στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΕ ΔΟY, στις 5.8.14 (πατήστε εδώ) , ζήτησαν την άμεση ανάληψη πρωτοβουλίας για την απαλοιφή προβλέψεων επιζήμιων για τα συμφέροντα των εργαζομένων. Δυστυχώς καμιά απάντηση δεν υπήρξε από την πλευρά της πλειοψηφίας της ομοσπονδίας και φυσικά καμιά ενέργεια δεν έγινε. Το γιατί (;) απαντήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα…
Στις 7.8.14 η ΑΣΚΙ επανήλθε με δημόσια ανακοίνωσή της (πατήστε εδώ), με την οποία ζητούσε απαντήσεις από ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ για το ρόλο που διαδραμάτισαν στη σύνταξη και το περιεχόμενο της σχετικής διάταξης. Δυστυχώς και πάλι καμία απάντηση. Το γιατί (;), απαντήθηκε επίσης πολύ σύντομα…
Στις 23.8.14 η ΑΣΚΙ με ανάρτησή της, επανέφερε το θέμα, ζητώντας δημόσια απαντήσεις, εκφράζοντας ταυτόχρονα την απορία πως είναι δυνατόν να υπάρχουν σαφείς αιχμές για το ρόλο συνδικαλιστών στελεχών στην όλη εξέλιξη του θέματος και ορισμένοι (οι οποίοι με σαφήνεια αναφέρονται) να αποφεύγουν να πάρουν θέση…
Τελικά, μάλλον ισχύει η άποψη ότι για όλα τα πράγματα υπάρχει απάντηση… Στα πρακτικά της επιτροπής της Βουλής, στην οποία συζητήθηκε το θέμα της σχετικής διάταξης (τα οποία αναζητήσαμε και κατατέθηκαν στην Ε.Ε. τη Δευτέρα 1.9.14), αποτυπώνονται απίστευτα πράγματα και φυσικά λύνουν και το μυστήριο της αφωνίας ορισμένων όλο το προηγούμενο διάστημα.
Συγκεκριμένα:
1. Εμφανίζεται ο υπουργός Κος Σταϊκούρας να δηλώνει (σύμφωνα με τα επίσημα πρακτικά), ότι σε συναντήσεις που είχε με εκπροσώπους των εργαζομένων, ποτέ αυτοί δεν του έθεσαν ζήτημα για την απαλοιφή της πρόβλεψης για παραίτηση από οποιαδήποτε νομική απαίτηση, σε περίπτωση που επιστραφεί ένα μέρος (άγνωστο το ύψος) των χρημάτων μας. Αλήθεια πότε έγιναν συναντήσεις στις οποίες μάλιστα γνωστοποιήθηκε το περιεχόμενο της διάταξης και ποιοι συμμετείχαν σε αυτές; Γιατί δεν υπήρξε ούτε εκ των υστέρων ενημέρωση των συνδικαλιστικών μας οργάνων και κυρίων των συναδέλφων οι οποίοι σήμερα βρίσκονται προ τετελεσμένων;
2. Εμφανίζεται ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ (Π. Ρήγας) στην επιτροπή, ο οποίος υπερασπίζεται το περιεχόμενο της διάταξης, κάνοντας επίσης αναφορές στη θέση των συνδικαλιστικών μας εκπροσώπων.
3. Τέλος εμφανίζεται εκπρόσωπος της ΟΣΥΟ και της ΠΟΕ – ΔΟΥ, ο οποίος εκπροσωπώντας τους εργαζόμενους δήλωσε ότι αποδεχόμαστε (!!!) τη συγκεκριμένη πρόβλεψη, παρά το γεγονός ότι την ίδια στιγμή εκπρόσωποι άλλων κομμάτων επιχειρηματολογούσαν υπέρ της άποψης ότι δεν είναι δυνατόν να απαιτείται η παραίτηση κάποιου από ένα δικαίωμα το οποίο θεωρεί ότι του ανήκει…
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα, ορισμένοι συνεχίζουν τα παιχνίδια που χρόνια τώρα (με τα γνωστά αποτελέσματα) παίζουν στις πλάτες των συναδέλφων. Τα παιχνίδια των υπόγειων συζητήσεων και μυστικών συναντήσεων με την πολιτική ηγεσία….
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (2.8.2014)
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΤΟΥΜΑΣ (Εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Οικονομικών (Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΕ-ΔΟΥ)): Αναφέρομαι στο άρθρο 13 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου. Για Την ιστορία και μόνο θα πω, έτσι μεταφέρω την προσωπική εμπειρία ότι τότε οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών έπαιρναν κάποιες πρόσθετες αποδοχές. Στη δεκαετία του 90, όταν ανθούσαν τότε οι ιδιωτικές ασφάλειες και τα μοντέρνα για την εποχή εκείνη ομαδικά συμβόλαια για πρόσθετες υγειονομικές περιθάλψεις και ενίσχυσης των συντάξεων τότε, υπήρξε ένας προβληματισμός μεταξύ των υπαλλήλων τότε και του συνδικαλιστικού κινήματος. Καταλήξαμε, τελικά, ν’ αποφύγουμε τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες και να δημιουργήσουμε έναν λογαριασμό, που να λειτουργήσει εντός του δημοσίου, για ένα πρόσθετο μέρισμα στις συντάξεις των υπαλλήλων τότε του Υπουργείου Οικονομικών. Μιλάμε για προσωπικές κρατήσεις ανταποδοτικού χαρακτήρα και τολμώ να πω ότι δεν ήταν και υποχρεωτικός ο λογαριασμός τότε, γιατί υπήρχαν συνάδελφοι τότε με τις ίδιες ακριβώς αποδοχές, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στο λογαριασμό – λεπτομέρεια που διαφεύγει από πολλούς μας. Ποιοι ήταν αυτοί οι συνάδελφοι; Του ΥΠΕΘΟ, δεν αποφάσισαν οι συνδικαλιστές τους τότε να συμμετέχουν. Της Στατιστικής Υπηρεσίας, που περνάμε ακριβώς τα ίδια απ’ τους ίδιους λογαριασμούς, δεν αποφάσισαν τότε να συμμετάσχουν στο λογαριασμό και σήμερα αυτοί δε συμμετέχουν στο λογαριασμό. Στα έσοδα του λογαριασμού είναι οι προσωπικές κρατήσεις του καθενός, δεν υπήρξε ποτέ συμμετοχή του εργοδότη, ούτε κοινωνικός πόρος.
Με την υπό συζήτηση διάταξη επιστρέφεται στους δικαιούχους με πρόχειρους υπολογισμούς που έχουν κάνει και με τη βοήθεια της Γενικής Γραμματείας απομειωμένες οι κρατήσεις οι προσωπικές του καθενός κατά περίπου 52% με 53%. Και μιλάμε μόνο για κρατήσεις της περιόδου 1998-2001, γιατί υπήρξαν και κρατήσεις πριν από 1998, που δε μπορούν ν’ απεικονιστούν, γιατί δεν υπήρχε τότε η Μηχανογραφική Υπηρεσία με τη σημερινή της μορφή. Η ρύθμιση αποτρέπει δαπάνες στο μέλλον για το Δημόσιο, αφού παραιτούνται οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών της διαδικασίας προσφύγων.
Εδώ κι ένα χρόνο έχουν κάνει προσφυγή όλοι οι υπάλληλοι. Τώρα, μέσω αυτής της διαδικασίας θα παραιτηθούμε. Τουλάχιστον, όσοι θα συμμετάσχουν, όσοι θα δεχθούν τις επιστροφές και θα μπουν στην διαδικασία αυτή, θα παραιτηθούν των ενδίκων μέσων. Η φορολόγηση των συγκεκριμένων εισοδημάτων στα αντίστοιχα οικονομικά έτη ήταν 50% αφορολόγητο και το υπόλοιπο 50% αυτοτελώς φορολογούμενο με 10% καταρχάς, 15% μετά και 20% αργότερα. Γι’ αυτό ζητάμε, να έχουμε την ίδια αντιμετώπιση, τουλάχιστον, προς το φορολογικό μέρος, αυτό που προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 15 του νόμου 4172 του 2013.
Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Εμείς σας ευχαριστούμε, κ. Ντούμα.
Το λόγο έχει ο κ. Σκρέκας, για να κάνει ερωτήσεις.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ (Εισηγητής την Ν.Δ.): Δεν έχω να κάνω ερώτηση, κύριε Πρόεδρε. Εκείνο που θα ήθελα να πω απευθυνόμενος στον παρόν Υπουργό, να το μεταφέρει και στον Υπουργό Οικονομικών, είναι να δει το θέμα αυτό με προσοχή και να δώσει λύση, έτσι όπως είχε αρχικά συμφωνηθεί, εάν γνωρίζω καλά.
Ευχαριστώ πολύ.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Να επαναλάβω μόνο λίγο, εάν κατάλαβα καλά, κύριε Ντούμα, αυτές οι κρατήσεις γίνονταν για πρόσθετο επικουρικό ταμείο από τις πρόσθετες αποδοχές τα ΔΙΒΕΕΤ, έτσι; Εάν δεν γινόταν αυτή η παρακράτηση, θα ήταν καθαρό εισόδημα, το οποίο εάν φορολογούταν στο οικείο φορολογικό έτος, θα ήταν το 50% αφορολόγητο και το 50% με 15%. Αυτό το «100 € το μήνα» εκείνης της εποχής έγινε σήμερα 50 € με το κούρεμα και από 50 € θέλουμε, να το φορολογήσουμε με 32%, αντί με το οικείο φορολογικό έτος, που αν το πήγαινα εγώ τότε εισόδημα, θα ήταν 50% αφορολόγητο – σ’ αυτό το ποσό που έχει μείνει, φυσικά – και 50% με 15%, δηλαδή, στο σύνολό του ήταν 7,5% και ζητάτε σήμερα να φορολογηθεί με και 10% ή 15% με το άρθρο 15 παράγραφος 4, έτσι;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΤΟΥΜΑΣ (Εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Οικονομικών (Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΕ-ΔΟΥ)): Έτσι, ναι.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Για να καταλάβουμε.
Κύριε Μητρόπουλε, νομίζω ότι διευκρίνισα τα πάντα. Ήμουν ξεκάθαρος. Έχετε το λόγο, κ. Μητρόπουλε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο στόχος που ζητήσαμε να έρθετε, είναι, να μας πείτε, διότι προβληματιστήκαμε κι εμείς, ποια είναι η θέση σας. Αν συμφωνείτε, έστω κι αν φορολογηθείτε ευνοϊκότερα κατά τη σωστή διευκρίνιση του αξιοτίμου Προέδρου, να ρευστοποιηθεί το συγκεκριμένο ταμείο και να παραιτηθείτε, κύριε, από τις προσφυγές σας. Μας ενδιαφέρει εμάς, το Κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, να σας προστατεύσουμε. Εάν συμφωνείτε, έστω κι αν υπαχθείτε στο 15.4 του 4172, εάν συμφωνείτε στο τρόπο ρευστοποίησης του συγκεκριμένου ταμείου, να πάρετε αυτά, το οποίο προβλέπει, για να δούμε κι εμείς ποια θέση θα έχουμε. Αυτό θέλουμε. Συμφωνείτε στη ρευστοποίηση;
Πριν απαντήσετε, εάν αρχίσουν να ρευστοποιούνται ταμεία και λογαριασμοί, συμμερίζεστε, απ’ όσο διάβαζα σήμερα στις εφημερίδες για το δικό σας θέμα ότι ο θεσμός αυτός, θα χρησιμοποιηθεί σα δούρειος ίππος, να ρευστοποιηθεί ολόκληρο το ασφαλιστικό σύστημα;
(Συνέχεια ομιλίας κ. ΑΛΕΞΙΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ)
Άρα λοιπόν αρχίστε στην ευνοϊκότερη μεταχείριση και συναινείτε στα δύο αυτά; Αυτό θέλουμε εμείς για να δούμε ποια στάση θα έχουμε την Τρίτη και την Τετάρτη. Επίσης, είναι και σκέψη προς τον προβληματιζόμενο κ. Ρήγα στα θέματα αυτά και στον κ. Σκανδαλίδη. Ρευστοποιείται ένας λογαριασμός και ξέρετε ότι τον στηρίξαμε όχι πολιτικά, αλλά και Βουλευτές εδώ τον θεσμό αυτό, διότι ήταν θεσμός. Άρα, λοιπόν, τελείωσε το 2011 και προσφύγατε. Σας λένε παραιτηθείτε και ρευστοποιείστε το. Εάν ευνοηθείτε φορολογικά, συμφωνείτε;
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Ρήγας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΗΓΑΣ (Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ): Κύριε Ντούμα, το πρώτο ερώτημα που έθεσα είναι αν υπάρχει άλλο παρόμοιο ταμείο στην δημόσια διοίκηση με αυτά αποκλειστικώς τα χαρακτηριστικά. Επειδή δεν είχα απάντηση αμέσως υπέθεσα ότι μπορεί να υπάρχει και άλλο ταμείο και είπα αμέσως ότι εγώ επιφυλάσσομαι γιατί δεν μπορώ να λέω έτσι, ναι. Θέλω λοιπόν να ακούσω αν είναι το μοναδικό ταμείο.
Αυτό το ταμείο έχει αυτή την στιγμή πόρους που να μπαίνουν μέσα και επίσης θα ήθελα να μάθω από πού προέρχονται και αν θα συνεχιστεί να μπαίνουν αυτοί οι πόροι; Εάν η απάντηση είναι ότι αυτό το Ταμείο δεν δέχεται επιπρόσθετους πόρους, θεωρώ ότι είναι δικαίωμά τους να αποφασίσουν εάν θα το ρευστοποιήσουν ή όχι. Η ρευστοποίηση του ταμείου πρέπει να γίνει με κάποιο τρόπο, όπως άκουσα ώστε να μην αδικηθούν στα αυτονόητα και στα καθολικώς εφαρμοζόμενα. Εγώ δεν θέλω να υπάρξει καμία εξαίρεση και θα έλεγα ότι όπως αντιμετωπίζονται οι εφοριακοί θα πρέπει να το αντιμετωπίσει και ο καθένας πολίτης.
Κύριε Πρόεδρε, εάν όπως άκουσα από εσάς και από τον εκπρόσωπο πάμε να φορολογήσουμε ποσά τα οποία φορολογήθηκαν στο παρελθόν τα οποία έχουν κουρευτεί όσον αφορά στο εύρος τους και πάμε να τα φορολογήσουμε με άλλον τρόπο πιο επώδυνο απ’ ότι φορολογούνται οποιεσδήποτε άλλες παρόμοιες, εγώ θεωρώ ότι πρέπει να ισχύσει αυτό που ισχύει για όλους. Καμία δυσμενέστερη μεταχείριση για το συγκεκριμένο ταμείο και για τους επωφελούμενους από την ρευστοποίηση αυτού του ταμείου. Επομένως, εάν ισχύουν όλα αυτά προφανώς πρέπει να φορολογηθούν αυτοτελώς όπως το προτείνουν. Θα ήθελα λοιπόν να έχω απάντηση για το τι ισχύει και από εκεί και πέρα η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Κανένα καινούργιο ευνοϊκό καθεστώς και θα ισχύσει ότι ισχύει και για τους υπόλοιπους Έλληνες φορολογούμενους.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Δεν είπα ότι φορολογήθηκαν τότε. Ήταν εισόδημα. Το ποσό αυτό προαιρετικά πήγαινε σε ένα προαιρετικό επικουρικό ταμείο. Εάν παρέμενε εισόδημα είχε μια φορολόγηση α΄. Το 50% αφορολόγητο και το υπόλοιπο 50% με 15% αυτοτελή φορολόγηση. Δηλαδή, στο σύνολό του 7,5%, τα εκατό ευρώ τότε και όχι τα 50 τα κουρεμένα σήμερα. Πάμε σήμερα να τα φορολογήσουμε 32%, αυτό είπα και το Σώμα θα αποφασίσει.
Το λόγο έχει ο κ. Ντούμας.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΝΤΟΥΜΑΣ (Εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Οικονομικών (ΠΟΕ ΔΟΥ)): Επειδή είμαι από τους παλαιότερους πλέον συναδέλφους που έχουν άμεσα επαφή με το συγκεκριμένο λογαριασμό και έτυχε να ήμουν και μέλος της Επιτροπής από την γέννηση του λογαριασμού, πράγματι εγώ αισθάνομαι άσχημα αυτή την στιγμή που έρχομαι και σας ζητώ ρευστοποίηση του συγκεκριμένου λογαριασμού. Όμως, θέλω να γνωρίζετε ότι έχουν γίνει όλες οι προσπάθειες στο παρελθόν να κρατηθεί ο λογαριασμός αυτός και με την πολιτική ηγεσία και με την χθεσινή και με την προχθεσινή, αλλά δυστυχώς μετά τις μειώσεις αυτές που έχουν υποστεί οι αποδοχές είναι δύσκολα στους νέους συναδέλφους των 640 ευρώ να επιβάλλεις κράτηση της τάξης των 100 ευρώ. Για να είναι βιώσιμο αυτή την στιγμή το Ταμείο πρέπει να έχει μια κράτηση της τάξης κοντά στα 100 ευρώ. Κάτω από αυτή την πίεση φθάσαμε στο σημείο οι Γενικές Συνελεύσεις να αποδεχθούν την ρευστοποίηση του συγκεκριμένου λογαριασμού. Αν υπάρχει άλλος παρόμοιος λογαριασμός στο δημόσιο, δεν θέλω να είμαι απόλυτος, αλλά πιστεύω ότι δεν υπάρχει άλλος αντίστοιχος.
Στο σημείο αυτό γίνεται η γ΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες είναι οι Βουλευτές κ.κ.
Τέλος και περί ώρα 13.00΄ λύθηκε η συνεδρίαση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (4.8.2014)
ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, το πρώτο ερώτημα που θα ήθελα να θέσω είναι, τι θα κάνετε με τους υπαλλήλους της Βουλής, διότι πολύς κόσμος υφίστανται μια αρνητική δημοσιότητα, και εισάγεται μία ρύθμιση. Το ερώτημα είναι, εάν σκοπεύετε να δεχθείτε νομοθετική βελτίωση για τους υπαλλήλους της Βουλής, διότι η εισηγούμενη ρύθμιση παραβιάζει τον Κανονισμό.
Το δεύτερο ερώτημα είναι, ότι ο τηλεοπτικός σταθμός «MEGA» μετέδωσε ότι θα γίνει αναδρομικός έλεγχος όλων των καταθέσεων όλων των Ελλήνων από το 2000 μέχρι σήμερα και κυρίως όσων έχουν 100.000 ευρώ και πλέον. Επειδή εικάζω ότι αυτό είναι μια μνημονιακή υποχρέωση για κούρεμα καταθέσεων επάνω από 100.000 ευρώ, αυτό σημαίνει ότι προτίθεται το Υπουργείο ή υπάρχει μνημονιακή υποχρέωση, να κουρευτούν οι καταθέσεις με αυτόν τον αναδρομικό έλεγχο;
Το τρίτο ερώτημα είναι ότι το Υπουργείο Οικονομικών …
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΗΓΑΣ (Ειδικός Αγορητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.): Αν είναι δυνατόν να προσπαθείτε να κινδυνολογείτε σε βάρος της κοινωνίας.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Ρήγα, να διευκρινίσει ο κύριος Υπουργός.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ (Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας): Κύριε Πρόεδρε, δεν είναι αρμόδιος ο Υπουργός, να μιλήσει για έσοδα, ερωτάται για πράγματα τα οποία δεν είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου του.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Σας παρακαλώ. Κύριε Μητρόπουλε, ολοκληρώστε τα ερωτήματά σας.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Και οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών που κλήθηκαν και μάλλον συναίνεσαν να ρευστοποιηθεί ο μισθός τους, σας έχουν θέσει ένα αίτημα το οποίο είναι λογικό, να μην υποχρεωθούν να παραιτηθούν από τις ασκηθείσες αγωγές, που μαθαίνω ότι έχουν κάνει με τους νομικούς παραστάτες, διότι βάζετε ως προϋπόθεση, κύριε Υπουργέ, να δεχτούν τη ρευστοποίηση, αλλά προηγουμένως να παραιτηθούν από τις διεκδικήσεις τους. Σκοπεύει το Υπουργείο να δεχτεί το αίτημά τους;
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Σκρέκας.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ (Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας): Κύριε Πρόεδρε, ο αξιότιμος συνάδελφος ζήτησε το λόγο για να θέσει δύο ερωτήματα στον κύριο Υπουργό, όπου το ένα εκ των δύο δεν αναφέρεται στις αρμοδιότητες του Υπουργείου. Εκείνο το οποίο θα ήθελα να ρωτήσω …
ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Μα, εκπροσωπεί την Κυβέρνηση.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ (Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας): Με συγχωρείτε, αλλά θα με αναγκάσετε τελικά να προχωρήσω στην ουσία των λεγόμενων που είπατε και δεν θα ήθελα να ανοίξω ένα νέον διάλογο και μια νέα σειρά τοποθετήσεων. Θα ήθελα να πω όμως, το εξής και πραγματικά θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση απευθυνόμενος στον κύριο συνάδελφο. Δηλαδή, αν μετά από μια καταγγελία στο ΣΔΟΕ, βρεθεί κάποιος λογαριασμός ο οποίος περιέχει δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και μετά από ενδελεχή έλεγχο των αρμοδίων υπηρεσιών προκύψει ότι αυτά τα χρήματα προέρχονται από φοροδιαφυγή και ότι για αυτά τα χρήματα δεν έχουν πληρωθεί οι ανάλογοι φόροι, εκείνος διαφωνεί στο να κυρωθούν οι ανάλογες κυρώσεις και τα ανάλογα πρόστιμα στον δικαιούχο του εν λόγω λογαριασμού;
ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Αντιθέτως, υπερθεματίζω, όμως ο λόγος έγινε για τον αναδρομικό έλεγχο.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Ρήγας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΗΓΑΣ (Ειδικός Αγορητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.): Κύριε Πρόεδρε, έχω πει ότι εάν ο διάλογος εδώ δεν είναι καλόπιστος τροφοδοτούνται αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις οι οποίες δεν πιστεύω ότι τιμούν κανέναν. Ο κ. Μητρόπουλος, για άλλη μια φορά, πράγμα το οποίο εγώ έχω επισημάνει, προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις εκ του μη όντως.
Κύριε Μητρόπουλε, το νομοσχέδιο έχει Εισηγητή τον κ. Σταθάκη, και δεν έχει χρησιμοποιήσει ούτε το μισό χρόνο που εσείς χρησιμοποιήσατε, καταχρώμενος τον χρόνο που σας παρέχει για να θέσετε τα διάφορα ζητήματα για τα οποία πολύ καλά γνωρίζετε ότι δεν είναι έτσι.
Κύριε Υπουργέ, επειδή το νομοσχέδιο αφορά και αρμοδιότητες άλλων Υπουργών, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι το οποίο αφορά στο δικό σας Υπουργείο και έχει να κάνει με το ζήτημα, όχι της παραίτησης των εφοριακών από κάθε διεκδίκηση, διότι αυτό θεωρώ ότι έτσι πρέπει να γίνει, αλλά για το εάν η φορολόγηση του συγκεκριμένου ποσού θα πρέπει να γίνει με το συγκεκριμένο συντελεστή ή όχι. Βεβαίως, για εμένα, όταν ρυθμίζεις ένα θέμα πρέπει να παραιτούνται και να μην υπάρχουν εκκρεμότητες, αλλά το ερώτημά μου είναι πολύ συγκεκριμένο, πώς θα είναι η φορολόγηση του συγκεκριμένου ποσού;
Σχετικά με τα άλλα θέματα που τέθηκαν, όπως για τη Βουλή, είναι ζητήματα άλλων υπουργών, όπως είναι ο Υπουργός Εργασίας.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Σταϊκούρας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Μητρόπουλε, έχω μια γενική αρχή, καλό είναι να τοποθετούμαστε όλοι στον τομέα ευθύνης μας και να μην μιλάμε επί όλων των θεμάτων. Αποδέχτηκα και ξέρετε ότι ποτέ δεν έχω αντίρρηση να ερωτώμαι, και αν μπορώ και έχω διαθέσιμα στοιχεία να δίνω απαντήσεις επί ερωτημάτων που τίθενται επί αυτών που έχω πει ή του τομέα πολιτικής ευθύνης που έχω αυτή τη στιγμή. Πήρατε το λόγο λέγοντας ότι εγείρονται κάποια ερωτήματα από την τοποθέτησή μου από τα στοιχεία που έδωσα, όμως τα ερωτήματα που θίξατε δεν είχαν καμία σχέση με την τοποθέτησή μου.
Επί αυτών που έχω αρμοδιότητα στο τρίτο ερώτημα το οποίο θίξατε και ανέφερε και ο κ. Ρήγας, είδα με πολύ μεγάλη προσοχή τα πρακτικά και ουδέποτε τέθηκε θέμα από τους εργαζόμενους ή από τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την παραίτηση ή μη αυτού του ζητήματος. Έχω δει με πολύ μεγάλη προσοχή τα πρακτικά, έχω δει όλους τους συλλόγους των εργαζομένων, αλλά και των συνταξιούχων και δεν έχουν θέσει τέτοιο ζήτημα, όμως πράγματι υπάρχει ένα θέμα που έχει τεθεί περί φορολόγησης αυτού, το οποίο αξιολογείται από το Υπουργείο Οικονομικών. Σας ευχαριστώ.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ευχαριστούμε κύριε Υπουργέ.
Στο σημείο αυτό ολοκληρώθηκε η διαδικασία της συζήτησης και ερωτάται η Επιτροπή γίνονται δεκτά τα άρθρα από 1 έως 220 και από 222 έως 232, ως έχουν;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτά.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Τα άρθρα 1 έως 220 και 222 έως 232 ως έχουν, γίνονται δεκτά κατά πλειοψηφία.
Γίνεται δεκτό το άρθρο 221, όπως τροποποιήθηκε από τον Υπουργό Εργασίας;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το άρθρο 221, όπως τροποποιήθηκε από τον Υπουργό Εργασίας, γίνεται δεκτό κατά πλειοψηφία.
Γίνεται δεκτό το σχέδιο νόμου στο σύνολό του;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το σχέδιο νόμου στο σύνολό του, γίνεται δεκτό κατά πλειοψηφία.
Συνεπώς, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα του Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις» έγινε δεκτό κατά αρχήν, κατά άρθρον και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία.
Στο σημείο αυτό γίνεται η γ΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες ήταν οι Βουλευτές κ.κ.
Τέλος και περί ώρα 15.10΄ λύθηκε η συνεδρίαση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ