Αθήνα 15.12.2020
Αριθμ.Πρωτ.:296
Στο ίδιο έργο θεατές…
Χιλιάδες υποθέσεις
αποστέλλονται στις ΔΟY λίγο πριν την παραγραφή τους
Δέκα ημέρες πριν την εκπνοή του 2019, η Διοίκηση της ΑΑΔΕ ‘’ανακάλυψε’’ στα συρτάρια της εκατοντάδες χιλιάδες υποθέσεις, οι οποίες δεν είχαν αποσταλεί στις αρμόδιες εφορίες προκειμένου να εκκαθαριστούν. Υποθέσεις και στοιχεία τα οποία βρίσκονταν απ’ το 2014 στα χέρια της ΑΑΔΕ, αλλά για λόγους που ποτέ δεν εξηγήθηκαν επαρκώς, ανασύρθηκαν λίγο πριν την παραγραφή τους και σε συνθήκες που πρακτικά δεν επέτρεπαν τον ουσιαστικό και με ασφαλή τρόπο (για τα συμφέροντα του Δημοσίου και τους Φορολογούμενους) έλεγχό τους.
Η ‘’ανακάλυψη’’ αυτή της ΑΑΔΕ και η αποστολή εκατοντάδων χιλιάδων υποθέσεων στις εφορίες συνδυάστηκε (κατά τη συνήθη τακτική) με τη μεταφορά της ευθύνης παραγραφής των υποθέσεων στους εργαζόμενους. Εργαζόμενοι οι οποίοι ακύρωσαν προγραμματισμένες άδειες, δούλεψαν βράδια, Σαββατοκύριακα, τις ημέρες των Χριστουγέννων (χωρίς αμοιβή και υπερωρίες) προκειμένου να καλύψουν τις τεράστιες ευθύνες και αμέλειες της Διοίκησης της ΑΑΔΕ και να υπερασπιστούν (στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό) τα συμφέροντα του Δημοσίου.
Προφανώς βέβαια και δεν περιμέναμε την αναγνώριση της προσπάθεια απ’ τη Διοίκηση της ΑΑΔΕ. Αυτή άλλωστε με τις επιλογές της έχει επιδοθεί σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα απαξίωσης των υπηρεσιών και διαπόμπευσης των εργαζομένων, μέσω φιλικών προς αυτή Μέσων Ενημέρωσης.
Είναι όμως προκλητικά απαράδεκτο και υπονομεύει ευθέως της λειτουργία των υπηρεσιών μας το γεγονός ότι το ίδιο σενάριο επαναλαμβάνεται ουσιαστικά και φέτος. Χιλιάδες υποθέσεις αναδρομικών του 2014 (!!!) έχουν σταλεί στις εφορίες, ενώ το πρόγραμμα που επιτρέπει τη δυνατότητα επεξεργασίας των υποθέσεων αυτών, τέθηκε σε εφαρμογή λίγες ημέρες πριν αυτές οδηγηθούν στην παραγραφή. Χιλιάδες υποθέσεις οι οποίες στάλθηκαν παράλληλα ή και ταυτόχρονα με άλλες λίστες υποθέσεων οι οποίες επίσης παραγράφονται στο τέλος του έτους.
Στάλθηκαν σε υπηρεσίες οι οποίες είναι αποδεκατισμένες εξαιτίας των επιλογών της Διοίκησης, χωρίς στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή και βασικά αναλώσιμα, σε υπηρεσίες που ακόμα και εν μέσω πανδημίας βρίσκονται σε διαρκή φάση συγχωνεύσεων.
Σε υπηρεσίες οι οποίες ασφυκτιούν απ’ τα χιλιάδες ηλεκτρονικά αιτήματα πολιτών (Κεφάλαιο, ΕΝΦΙΑ κλπ) τα οποία όμως είναι πρακτικά αδύνατο να εξυπηρετηθούν εγκαίρως, λόγω του απαρχαιωμένου συστήματος Η/Υ το οποίο δεν μπορεί να υποστηρίξει την όλη διαδικασία.
Στάλθηκαν σε υπηρεσίες οι οποίες λειτουργούν με το 1/3 του απαιτούμενου προσωπικού, με εργαζόμενους που βρίσκονται καθ’ όλη τη διάρκεια του COVID-19 στην πρώτη γραμμή, μιας και στις υπηρεσίες μας δεν υπάρχει η… ‘’πολυτέλεια’’ της εξ αποστάσεως εργασίας (λόγω της έλλειψης προσωπικού, της ανυπαρξίας των απαραίτητων υποδομών κλπ), ακόμα και για συναδέλφους με σοβαρά προβλήματα υγείας.
Στάλθηκαν σε υπηρεσίες με εργαζόμενους οι οποίοι διασύρονται στα ΜΜΕ υπό την ανοχή (αν όχι την καθοδήγηση) της Διοίκησης, η οποία προσπαθεί να καλύψει πίσω από αυτούς τόσο τις εγκληματικές της ευθύνες, όσο και τα σχέδιά της για το μέλλον των υπηρεσιών μας.
Τα ερωτήματα όμως είναι αμείλικτα και τόσο η Διοίκηση της ΑΑΔΕ, όσο και η Πολιτική Ηγεσία οφείλουν να απαντήσουν τόσο στους εργαζόμενους, αλλά κυρίως… απέναντι στην κοινωνία:
1. Για ποιο λόγο τόσο σημαντικές λίστες υποθέσεων παραμένουν στα Συρτάρια της ΑΑΔΕ και ανασύρονται λίγο πριν την παραγραφή τους;
2. Πόσο τυχαίο μπορεί να θεωρηθεί αυτό, απ’ τη στιγμή που η συγκεκριμένη επιλογή – διαδικασία φαίνεται να έχει στοιχεία πάγιας τακτικής;
3. Πώς διασφαλίζεται απ’ την πλευρά της Διοίκησης και της Πολιτικής Ηγεσίας ο έλεγχος αυτών των υποθέσεων υπό συνθήκες ασφάλειας για τους φορολογούμενους, τους εργαζόμενους και το Δημόσιο συμφέρον;
4. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για τις υποθέσεις που δεν θα καταστεί εφικτός ο έλεγχός τους και πιθανότατα θα οδηγηθούν στην παραγραφή;
5. Για ποιο λόγο η προτεραιοποίηση μεγάλων υποθέσεων, κατά πάγια τακτική, γίνεται στην καλύτερη των περιπτώσεων μετά τα μισά του χρόνου, περιορίζοντας το εύρος αυτών των ελέγχων αλλά και τη δυνατότητα ολοκλήρωσής τους.
6. Πόσο αποτελεσματική ήταν τελικά η επιλογή της Διοίκησης της ΑΑΔΕ και των Πολιτικών Ηγεσιών για το κλείσιμο των εφοριών, όταν καθημερινά αποδεικνύεται ότι αυτό έχει ολέθριες συνέπειες στην είσπραξη των εσόδων και την εξυπηρέτηση των πολιτών;
7. Και κάτι τελευταίο… Μπορεί η ηγεσία της ΑΑΔΕ (η οποία αρέσκεται στη συλλογή στατιστικών στοιχείων) να υπολογίσει τις χιλιάδες εργατοωρών οι οποίες δαπανήθηκαν άσκοπα, εξαιτίας λαθών της Διοίκησης και διαδικασιών που στη συνέχεια ακυρώθηκαν (βλ. εκκαθάριση αναδρομικών του 2013), τη στιγμή που φορολογικές υποθέσεις
παραγράφονται ή αιτήματα των πολιτών (για τους οποίους… ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται) καθυστερούν να εξυπηρετηθούν;
Η ηγεσία της ΑΑΔΕ και η Πολιτική Ηγεσία έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση των υπηρεσιών μας. Για τις συνθήκες εργασίας, το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών και φυσικά την είσπραξη των δημόσιων εσόδων. Οι επιλογές τους υπονομεύουν ξεκάθαρα το έργο και το σκοπό των φορολογικών υπηρεσιών.
Για να δείτε την ανακοίνωση πατήστε:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ_ΣΥΛΛΟΓΟΥ_ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ_Ν_ΑΤΤΙΚΗΣ__ΚΥΚΛΑΔΩΝ_15_12_2020