Αθήνα, 21 Δεκεμβρίου 2022
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: Να καλυφθούν άμεσα οι κενές οργανικές θέσεις στην ΑΑΔΕ, μετά την αποτυχία του γραπτού διαγωνισμού 1Γ/2022, με διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο
Μεγάληαναστάτωση έχει δημιουργηθεί μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών του γραπτού διαγωνισμού 1Γ/2022, που προβλέπει την πλήρωση 822 θέσεων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).Σύμφωνα με δημοσιεύματα, με την ανακοίνωση των βαθμολογιών από το ΑΣΕΠ αποκαλύφθηκε ότι μόνο 515 υποψήφιοι, από τους σχεδόν 11.500 που διαγωνίστηκαν, κατάφεραν να πιάσουν την βάση του διαγωνισμού, ποσοστό επιτυχίας μόλις 4,47%! Σημειώνεται, ότι η όλη διαδικασία δεν αφορά σε διαγωνισμό «ακαδημαϊκής αριστείας», αλλά σε διαγωνιστική διαδικασία επιλογής θέσεων προσωπικού. Αποτέλεσμα του συγκεκριμένου διαγωνισμού, που φαίνεται πώς κατέληξε σε φιάσκο,είναι το γεγονός ότι τελικά καλύπτονται μόλις 184 θέσεις (ποσοστό 24,57%)από τις 749θέσειςΠανεπιστημιακής καιΤεχνολογικής Εκπαίδευσης,που είχαν προκηρυχθεί!
Σύμφωνα με καταγγελίες που μαθαίνουμεότιέχουν κατατεθείστην ηγεσία του ΑΣΕΠ και της ΑΑΔΕ, μεγάλο ποσοστό των ερωτημάτων του διαγωνισμού (τύπου MultipleChoice) είχε αντιγραφεί αυτολεξεί από άλλες εξετάσεις (του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ)ή του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)) και ήταν διαθέσιμα στο διαδίκτυο ή στο e-class των αντίστοιχων σχολών. Επιπλέον, σε αναφορά που συνέταξε υποψήφιος, δικηγόρος παρ΄Αρείω Πάγω, αναφέρεται ότι σε ερωτήσεις των Μαθημάτων της Ελεγκτικής και των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων περιλαμβάνονταν ορολογίες, που δεν υφίστανται σήμερα, έχουν δηλαδή καταργηθεί και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτημάτων στο μάθημα της Ελεγκτικής τέθηκαν αυτολεξεί από φυλλάδιο εξεταστικής στο ΟΠΑ. Άλλη ομάδα καταγγελιών αφορά το μάθημα Μικροοικονομικής και Μακροοικονομικής Θεωρίας ΤΕ. Από τα 60 ερωτήματα, τα 30ήταναυτούσιες αντιγραφές(τόσο τα ερωτήματα, όσο και απαντήσεις τους). Συγκεκριμένα,τα 12 αντιγράφηκαναπό εξέταση στο ΟΠΑ και τα 18 από το ΕΑΠ.Επιπλέον, μαθαίνουμε ότι στη διοίκηση της ΑΑΔΕ έχει φτάσει καταγγελία μαζί με όλα τα τεκμήρια(δηλαδή τις ερωταπαντήσεις, που είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στο e-class των Πανεπιστημίων) και τις ερωταπαντήσεις του διαγωνισμού.Οι παραπάνω καταγγελίες θέτουν ερωτηματικά για το αδιάβλητο της διαδικασίας,καθώς η πιθανή πρόσβαση φροντιστηρίων σε «πακέτο ερωτήσεων» δίνει αθέμιτο πλεονέκτημα σε συγκεκριμένους υποψηφίους και οι λανθασμένες διαγωνιστικές ερωτήσεις θέτουν εν αμφιβόλω την αξιοπιστία του διαγωνισμού.
Επειδή, η αδυναμία πλήρωσης των θέσεων της ΑΑΔΕ από τον γραπτό διαγωνισμό 1Γ/2022, ειδικά σε μιαπερίοδο που οι ανάγκες στις υπηρεσίες είναι αυξημένες λόγω της υποστελέχωσής τους, δυσχεραίνει ακόμη περισσότεροτο έργο τους και επιβαρύνει τους υπηρετούντες εργαζόμενους,
Επειδή, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δημιουργεί ερωτηματικά ως προς τηναξιοπιστία και τηνδιαβλητότητά του, σύμφωνα με τις καταγγελίες υποψηφίων,
Επειδή, η αποτυχία του συγκεκριμένου γραπτού διαγωνισμού για την κάλυψη θέσεων προσωπικού είναι πρωτοφανής, απαξιώνοντας και θέτοντας στην ουσία σε βάσανο έντεκα χιλιάδεςδιαγωνιζόμενες και διαγωνιζόμενους, στη συντριπτική τους πλειοψηφία επιστήμονες.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Θα αποκατασταθεί το κύρος της διαδικασίας και των διαγωνιζόμενων με το να καλυφθούν με διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο οι κενές οργανικές θέσεις στην ΑΑΔΕ, μετά από την πρωτοφανή αποτυχία του γραπτού διαγωνισμού, όπως προκύπτει από τις καταγγελίες για λάθη και παραλείψεις που έγιναν στον σχεδιασμό και στην υλοποίησή του;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αλεξιάδης Τρύφων
Αχτσιόγλου Έφη
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Δείτε την ερώτηση: ΕΡΩΤΗΣΗ-ΠΛΗΡΩΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΑΑΔΕ